Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок — і учнів кличе до навчання.
Вони заходять на урок, і знову линуть в світ пізнання.
А на уроці вчителі їм формули життя виводять,
І научають дисциплін і безліч прикладів наводять.
Тема. Україна – рідний край
Урок позакласного читання
Мета: розширити знання дітей про рідний край; вдосконалювати навички виразного читання; розвивати зв’язне мовлення; навчати сприймати художні твори про красу рідного краю, милуватися і захоплюватися описаними та побаченими картинами природи; виховувати любов до рідного краю, рідної землі; збагачувати словниковий запас.
Батьківщино, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна.
Ти, як мати найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша -
Наша отча сторона.
Хід уроку
I. Організаційна частина
1. Розігрування вірша «Слово української дитини»
- Хто ти, хлопчику маленький?
- Син я України – неньки!
Українцем я зовуся
Й тою назвою горджуся!
- Хто ти, дівчино маленька?
- Доня України – неньки!
Українкою зовуся
Й тою назвою годжуся.
- А скажи, де край твій рідний?
- Там, де неба круг погідний,
Там, де сонце сяє ясне
На вкраїнські діти красні.
II. Вступне слово вчителя
— Щасливі ми, що живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі — у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки. Любов до нашої України починається з любові до маленької батьківщини, де кожна стежинка — це стежинка дитинства.
IІІ. Бесіда за темою
— Що ж для нас батьківщина?
1 -й учень
За віконцем калина,
тиха казка бабусі,
ніжна пісня матусі,
дужі руки у тата,
під тополями хата,
під вербою криниця,
в чистім полі пшениця,
серед лугу лелека,
і діброва далека,
і веселка над лісом,
і стрімкий обелісок...
2-й учень
Ким в житті ти не станеш –
шахтарем, хліборобом,
зореплавцем хоробрим,
будівничим, солдатом –
слід завжди пам'ятати:
коли любиш ти все це
і приймаєш у серце,
як готовий щомиті
від біди боронити
кожну в лузі билину,
кожну в гаї пташину,
значить це - Батьківщина
має доброго сина.
3 -й учень. Рідний край! Ласкава оселя... Тут ми вперше ступили на святу землю, вимовили перше слово «мама»...
І саме сьогодні ми з вами поговоримо про нашу Батьківщину.
Гра «Закінчи речення».
* Наша Батьківщина — … (Україна).
* Столиця України — … (місто Київ).
* Головна вулиця Києва — … (Хрещатик).
* Державними символами України є … (прапор, герб, гімн).
* Місто Київ назване на честь … (старшого брата Кия).
* Братів Кия звали … (Щек і Хорив).
* Сестру звали … (Либідь).
Цікавинки про Україну (презент.)
IV. Огляд виставки книг
Учитель звертає увагу учнів на збірку творів поетів.
V. Обговорення прочитаних творів
1 Вірш М. Хоросницької «Моя Україна»
— З чого ж почалася Україна для кожного з нас?
Виразне читання вірша учнями.
— Постарайтеся передати інтонацією теплоту, з якою про Україну говорить поетеса.
— Отже, Україна для кожного з нас починається із пісні, із рідної мови, з молитви, що навчає мама.
2 Вірш П. Воронька «Журавлики-журавлі»
— Про що запитують у журавлів?
— За чим вони сумували в казкових гаях?
Читання вірша за особами.
3 Вірш Л. Костенко «Буває часом»
Читання вірша учнями.
— З яким почуттям слід читати вірш? (Захоплення)
VI. Фізкультхвилинка
Україно, ми твоя надія.
VІI. Читання та обговорення творів про Україну
1. Робота над казкою В. Сухомлинського «Без Батьківщини життя – не життя»
Читання вчителем казки.
- Чому Журавлик щороку повертається додому?
Самостійне читання тексту всіма учнями напівголосно.
Бесіда за змістом тексту.
— Чому Журавлик полетів на південь, де вічне літо?
— Чому він засумував?
— Що здивувало Папугу?
— Яку відповідь дав Журавлик Папузі?
— В яких словах висловлена головна думка казки?
Гра «Знайди пару» (презент.)
Яке з прислівʼїв виражає головну думку твору?
Робота в групах. Робота з деформованим текстом.
На уроках української мови ми вивчали тему «Текст», тому пропоную завдання: з окремих рядочків вірша скласти текст, наклеїти його на аркуш і прочитати.
Діти працюють в групах. Склеюють вірш.
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Перевірка: кожна група читає по порядку рядочки. А тепер перевірте на екрані.
Давайте прочитаємо його разом.
Гра «Буквоїд» (презент.) робота в парах.
3 Робота над віршем В. Сосюри «Любіть Україну»
1) Виразне читання вірша вчителем.
— З якою інтонацією слід читати вірш? (Урочисто, піднесено)
2) Виразне читання вірша учнями за строфами.
— До чого закликає поет?
VІII. Підсумок уроку
— Ви добре підготувалися до уроку, розповіли й продемонстрували багато цікавого матеріалу про рідний край. Я переконана, що ви будете палко любити свою землю, свій народ. Та не можна говорити про Україну не співаючи пісень.
Пісня «Кароока Україна».
ІХ. Домашнє завдання
Підготувати вірші та малюнки про зиму.
Комментариев нет:
Отправить комментарий