ВИХОВНА РОБОТА



Загальношкільний  план
заходів з відзначення 160-річчя від дня народження та 100-річчя від дня смерті 
Івана Яковича Франка 

1.      Організувати в бібліотеці   книжкові виставки на теми: «Поетична спадщина Івана Франка», «Іван Франко – поет,публіцист, громадський діяч».
Бібліотекар Сергієнко Л.А.
 Січень-жовтень 2016  року

2.       Організувати літературний вечір «Тричі мені в житті являлася любов…» , присвячені життю і творчості Івана Франка.  
                                                              Руденко О.М., Семиволос Н.В., Даценко І.Ф.
Квітень-травень  2016 року

3.      Провести тематичні виховні години, лекції, бесіди, присвячені життю та творчій спадщині Івана Яковича Франка.
Класоводи 1-4 класів, класні керівники 5-11 класів, бібліотекар Сергієнко Л.А., педагог-організатор Семиволос Н.В.
 Лютий-травень 2016 року

4.      Організувати відвідування театру імені М.Кропивницького у м. Кіровограді учнями 9-11 класів для перегляду вистав за творами І.Франка.
                                                              Педагог-організатор Семиволос Н.В.
Лютий-жовтень 2016 року

      5. Організувати перегляд біографічних фільмів, відеоматеріалів, присвячених дослідженню публіцистичної та наукової спадщини  І.Я. Франка.
Класоводи 1-4 класів, класні керівники 5-11 класів, бібліотекар Сергієнко Л.А., педагог-організатор Семиволос Н.В., вчителі укр. мови та літератури.
                                                                          Протягом 2016 року

6. Організувати висвітлення у засобах масової інформації, на сайті школи, блогах заходів, пов’язаних із відзначенням у районі 160-річчя від дня народження та 100-річчя від дня смерті  Івана Яковича Франка 
                                                             ЗД НВР Кандейкіна М.Ю.,
                                                             ЗД ВР Руденко О.М.,              
                                                             бібліотекар Сергієнко Л.А.,
                                                             педагог-організатор Семиволос  Н.В.
                                                             Протягом 2016 року




Картинки по запросу http://garnasveta.wix.com/garna#!




ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТАЦІЇ,
ЯКУ ВЕДЕ КЛАСНИЙ КЕРІВНИК

1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6. Розробки сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з важкими учнями.
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил до­рожнього руху, облік проведеннz інструктажів.
11. Журнал обліку занять з учнями, які навчають вдома (якщо такі учні є).
12. Літопис або фотоальбом класу.


Щоденно:

• з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація
пропусків у класному журналі;
• бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
• організація чергування у класі;
• індивідуальна робота з учнями;
• контроль зовнішнього вигляду учнів;
• організація харчування.
Щотижня:
• проведення годин класного керівника;
• перевірка щоденників;
• проведення заходів у класі за планом роботи;
• робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського
самоврядування
• контроль за виконанням доручень;
• організація прибирання закріпленої території пришкільної ділянки;
• робота з батьками;
• робота з учителями, які працюють у класі;
• зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою).
Щомісяця:
• тестування та анкетування учнів з метою вивчення їх індивідуальних
особливостей, аналіз розвитку учнівського колективу;
• складання плану роботи на канікули.
Один раз на рік:
• написання характеристик (за необхідності);
• проведення класних зборів;
• проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
• організація чергування класу у школі;
• відвідування уроків учителів-предметників у своєму класі;
• консультації у шкільного психолога.
• контроль за станом підручників;
• зустріч з батьківським активом;
• відвідування учнів удома.
Два рази на рік:
• оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
• заповнення табелів успішності та видача їх учням;
• проведення батьківських зборів;
• участь у роботі семінару, методичного об'єднання класних керівників;
• аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
• аналіз плану виховної роботи за попередній навчальний рік та
складання плану на наступний рік;
• проведення відкритого виховного заходу;
• оформлення особових справ учнів;
• статистичні відомості про клас (станом на 5 вересня);
• робота з підручниками (видача, перевірка, здавання).

f4abee24c789 (428x162, 84 Kb)

 ФУНКЦІЯ РОБОТИ
КЛАСНОГО КЕРІВНИКАМИ З БАТЬКАМИ
Перша  функція
 – ознайомлення  батьків із змістом і методикою навчально-виховного процесу , що організовує  школа , обумовлена  необхідністю вироблення  однакових  вимог, загальних принципів, визначення  мети і завдань  виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному  вихованні  у навчально-виховному процесі школи.

Друга  функція
 -  психолого-педагогічна  освіта батьків .
Третя функція
 - залучення батьків до спільної з дітьми діяльності :
  •  Участь у всіх формах позаурочної  діяльності ( походи ,екскурсії, вечори, змагання, благоустрій  школи) .
  •  Участь батьків у підготовці загально шкільних традиційних форм роботи
         ( вечори-зустрічі випускників, свята Останнього дзвоника ,
спортивних змагань „Тато, мама , я – спортивна  сім’я”, свято квітів, виставок, тощо )
  •  Участь у профорієнтаційній  роботі  школи : екскурсії на виробництво, зустрічі з цікавими людьми ).
  •  Участь у роботі ради школи , ради профілактики правопорушень.
  •  Надання матеріальної допомоги в класах школи.
 Четверта функція
 – надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем : підлітковий вік , профілактика формування шкідливих звичок , профілактика правопорушень;
П’ята функція
– взаємодія батьків : із громадськими організаціями , батьківськими комітетами школи і класу , шкільними радами.
  
ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД У РОБОТІ З БАТЬКАМИ
            Сімейне виховання — процес досить складний і завжди пов'язаний із суб'єктивними чинниками. Недосвідченість батьків, їхнє намагання спиратися тільки на свій досвід, брак певних педагогічних знань і навичок призводить до серйозних помилок.
  • Ø Ось чому однією з важливих передумов виховання в сім'ї  підвищення педагогічної культури батьків, насамперед систематичною просвітою, яка передбачає комплексний підхід до питань виховання.
  • Ø Дбаючи про ефективну взаємодію з батьками, учитель повинен враховувати важливість таких чинників:
Запрошення батьків до співробітництва

 ВЗАЄМОДІЯ З БАТЬКАМИ

Часто вчитель вважає, що батьки перебувають в опозиції до нього. Намагаючись запобігти можливим запереченням з їх боку, він починає розмову в директивному тоні замість того, щоб зрозуміти їх почуття, виявивши стриманість, відкритість.
Доброзичливість, відкритість у спілкуванні з батьками — перший крок до співпраці з ними.
 Дотримання позиції рівноправності
 Об'єднання зусиль учителя та сім'ї школяра можливе за взаємного визнання ними рівноправності. Перший крок має зробити вчитель, оскільки до цього його зобов'язує професійний обов'язок.
 Визнання важливості батьків у співпраці
Учитель повинен завжди наголошувати на важливій ролі батьків,  у вихованні та розвитку дитини.
 Вияв любові, захопленості їх дитиною
Психологічний контакт із батьками виникає одразу, як тільки вчитель виявляє розуміння дитини, симпатизує їй, бачить позитивні та негативні риси. Батьки, відчувши доброзичливість учителя, більш охоче спілкуються з ним, налаштовуються на співпрацю.
 Пошук нових форм співпраці
Учитель може запропонувати одному з батьків організувати батьківські збори, разом визначивши їх тематику, структуру тощо. Особливо корисний обмін думками з батьками щодо налагодження взаєморозуміння з дітьми.

Основне завдання роботи з сім'єю — закріплення, розвиток виховного потенціалу сім'ї.
 Культура означає турботу... Високий рівень культури має той педагог, який дотримується вимог і певних неписаних правил...
 1. Не робить того, що засуджує в інших.
 2. Завжди розуміє й відчуває душевний стан іншої людини (колеги, учня, батька).
 3. Знає, що його поведінка впливає на стан душі, здоров'я, настрій іншої людини.
 4. Знає, що вибачення доречне завжди.
 5. Знає, що в розмові, крім лексичного запасу та граматичної структури, головними є тон та інтонація розмови.
 6. Любить свою роботу й удосконалює її.
 7. Щоденно працює над підвищенням свого фахового й методичного рівня.
 8.  Поважає себе та свою справу.
 9. Ставиться до інших з увічливістю, доброзичливо, тактовно, делікатно, уважно, привітно.
 10. Виконує свою місію вчителя на совість.
 11. З розумінням ставиться до чужого горя та чужої радості.
 12. Уміє непомітно допомогти іншому.
 13. Уміє тактовно, делікатно й переконливо вести розмову.

 ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ

•       Залучайте батьків до шкільного життя, запрошуйте їх до співпраці, на уроки, влаштовуйте з ними зустрічі.
 •       Дякуйте батькам за все, навіть за найменші дрібниці.
Дякуйте багато разів за одне й те саме, бажано прилюдно.
 •       Ніколи не докоряйте батькам, які не відвідують батьківських зборів — це не сприятиме їхньому бажанню зустрічатися з вами частіше. Завжди щиро (без тіні сарказму) радійте їх появі в класі.
 •       Називайте батьків по іменах та по батькові, не вживайте поширених фраз «мама Петра Іванчука». Інакше в батьків складеться враження, що вони вам цікаві лише в такому статусі.
 •       На батьківських зборах наголошуйте на проблемі, а не на конкретній дитині. Водночас хваліть учнів персонально й обов'язково всіх. Знайдіть кілька теплих слів для кожної дитини.
 •       Аналізуйте досягнення дитини з часу останньої зустрічі з батьками.  Окреслюйте проблеми та визначайте потрібну допомогу з боку батьків для її вирішення. Коли батькам пропонують посильну і конкретну модель докладання своїх зусиль, то віддача від них підвищується. Вони частіше звертаються по пораду до вчителя, а той, у свою чергу, має чудову можливість стежити за розвитком дитини в сім'ї.
 ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

Можливі причини складностей у навчанні дітей:
Ø   Дитина нездорова.
Ø   Учень швидко стомлюється, а регулювати свій темп неспроможний.
Ø   Батьки не вміють допомогти учневі або ставляться до нього як до підлітка (пояснять лише раз, вважаючи, що цього досить) або як до малюка — повторюють те саме безліч разів.
Ø   Дорослі не вміють зацікавити дитину навчальною працею як захопливою грою.
Ø   Дитина не в змозі уважно працювати в школі і вдома, оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна (не звикла працювати).
Ø   Батьки надто пригнічують учня погрозами й покараннями. Не вміють своєчасно схвалити й підбадьорити маленьку людину.
Ø   Дорослі не вміють чітко пояснювати, давати ділові поради.
Ø   Батьки не дотримуються принципу єдності вимог у навчанні: кожен нав'язує дитині свій стиль роботи.

 Поради батькам, що допомагають дітям учитися

•       Намагайтеся займатися з дитиною так, щоб вона не нудьгувала під час занять. Інтерес — найкраща з мотивацій.
 •       Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і практика. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині легший варіант завдання.
 •       Не виявляйте зайвої тривоги з приводу недостатніх успіхів і незначного просування або навіть деякого регресу вашої дитини.
 •       Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за межі її інтелектуальних можливостей.
 •       У заняттях з дитиною треба знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу, якщо вона весь час крутиться, стомилася, неврівноважена. Спробуйте визначити межі витривалості дитини, збільшуйте тривалість занять щоразу на невеликий відрізок часу.
 •       Бажано використовувати ігрову форму занять, оскільки діти погано сприймають чітко регламентовані, повторювані, монотонні заняття.
 •       Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слова підтримки, частіше хваліть дитину за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку.
 Золоті правила для батьків
 •       Більшість дітей - "звичайні". Не робіть зі своєї дитини вундеркінда, окреслюючи непосильні вимоги, орієнтуючи на недосяжні еталони. Дитина повинна частіше відчувати задоволення від того, що вона щось може, ніж тривожитись з приводу того чого не може зробити.
 •       У різних дітей - різні здібності (розумові, художні, математичні, організаційні, вольові, чуттєві). Здібності треба розвивати! Але ваше перше завдання - визначити оптимум вашої дитини.
Не орієнтуйте навіть найбільш здібну дитину на винятковість! На цьому шляху її чекає розлад із самою собою, бо завжди поруч знайдеться хтось більш обдарований працелюбний.
Здійснитися в житті може лише активна дитина, Виховуйте людину дій , вчинку.
 •       Не повчайте у незнанні! Правильно виховувати може лише той, хто знає дитину - розуміє її чесноти і вади, відчуває її настрій, добре орієнтується в її інтересах, смаках, цінностях, звичках, здібностях.

•       Викорініть із своєї практики вираз: "Роби, раз я вимагаю". Замініть цю форму вимоги іншою: "Роби, тому що цього не можна не зробити". Зростаючи, особистість повинна звикнути до виконання вимог не на догоду зовнішньому розпорядженню, а тому, що вони розумні, доцільні...
 •       Довіряйте дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життю спокійно, зона відкрита, товариська, доброзичлива. Будьте терплячими! Ставтесь терпляче до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих але й для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю.
 •       Ніколи не кажіть, що за всіма життєвими проблемами не лишається часу на виховання дитини.
Джерело: http://schools.shodennik.ua/school.aspx?school=3139


Картинки по запросу оздоровлення картинки

Розпочався 2015-2016 навчальний рік, а з ним і розпочалася позакласна робота в закладі.


з/п
Назва гуртка
Кількість учнів
Керівник
Час роботи
Мета діяльності гуртка
1
Декоративно прикладне мистецтво
25
Бондаренко О.М.
Середа, четвер
13.00. - 15.00
Формування  компетентностей особистості у процесі створення поробок із паперу.
-формування творчої особистості, дружніх стосунків, почуття відповідальності,  колективізму, взаємодопомоги, творчого використання національних традицій.
2
«Юні друзі природи»
16
Погрібняк А.В.
Останній понеділок місяця
12.00 – 12.35
Формування у вихованців цілісної картини світу, уявлення про самоорганізацію, саморозвиток природи, пояснення взаємодії тваринного, рослинного світів, формування екологічної культури, готовності до раціональної діяльності в природі, за якої зберігається існуюча природна рівновага.
- вироблення у вихованців вмінь ведення фенологічних спостережень;
- активізація пізнавальної та  творчої діяльності дітей;
- розвиток знань, що сформувались у вихованців під час вивчення природознавства в школі та з життєвого досвіду;
- виховання екологічно грамотної поведінки дітей в природі.
3
«Креатив»
22
Даценко І.Ф
2-й віторок місяця
13.50 – 14.35
Розвиток творчих здібностей учнів, розвиток креативності, прищеплення бажання нестандартно мислити.
4
«Книголюб»
12
Сергієнко Л.А.
Останній четвер місяця
12.45 – 13.20
Розширити уявлення дітей про книги; розвивати інтерес до художньої книги, до самостійної пізнавальної активності; виховувати повагу до книги;
- залучити учнів до активної праці, збагатити духовний світ дітей, навчити їх розуміти прекрасне, цінувати його, створювати його самим.
- формувати практичні навички художньо-творчої діяльності.
5
«Майстриня»
9
Романів О.П.
Третій  четвер місяця
13.50-14.35

Формувати  цілісне уявлення про матеріальне виробництво. прививати практичні навички і вміння які знадобляться в майбутньому кожному учневі. Розвивати надбання рідної культури з використанням  засобів декоративно-ужиткового мистецтва.
6
«Поетика»
8
Семиволос  Н.В.
Третя середа місяця
13.50 – 14.35
Спонукати  вихованців до самостійної творчої діяльності; розвивати пам'ять,  мислення, уяву, комунікативні та творчі здібності; сприяти духовному та естетичному збагаченню гуртківців; виховувати любов до рідної мови та поетичного слова.
7
«Скіф»
14
Криве-нець Л.М
Третій віторок місяця
13.50-14.35
Виробити  уміння і навички ведення краєзнавчої, пошукової екскурсійної роботи ; розвивати творчий потенціал кожної дитини,  її нахили  і здібності  у різних сферах людської діяльності та спілкуванні.  Виховувати любов до історії Рідного краю. Виховувати і розвивати  потреби у здоровому способі життя.
8
«Фізика навколо нас»
14
Бець О.С.
Остання п’ятниця місяця
13.50-14.35
Надання учням методичної допомоги в організації та проведені конкретних фізичних досліджень; ознайомлення гуртківців з основними досягненнями сучасної фізики; поглиблення теоретичних знань з фізики; розвиток фізичного мислення
9
«ДРеО»
17
Артеменко О.Г.
Другий понеділок місяця
14.00-14.45
Сприяти покращенню  іміджу школи шляхом створення  та охорони екологічно сприятливого навколишнього середовища – ландшафтного парку,  зеленого кутка.
10
Євроклуб «Єдність»
10
Палярус О.В.
Другий вівторок,
місяця
13.40-14.40

Поглибити знання з історії України та всесвітньої історії, географії, української та англійської мов, літератури і культури, навчитися  їх використовувати.
Найголовніші завдання:
·      Формування в учнів загальноєвропейського світогляду, знань, умінь та навичок, необхідних для  проживання в європейському співтоваристві.
·         Накопичування та поширення інформації про традиції, історію, культуру своєї країни та країн Європи.
·    Сприяння вивченню іноземних мов.
.    Підбір матеріалів про Україну як європейську державу та її зв'язки з країнами Євросоюзу.
.     Формування критичного ставлення молоді до негативних явищ у житті суспільства.
.     Виховання колективізму, необхідного для спільної творчої роботи.
.     Розвиток культури творчого мислення.
11
Спортивний (ДЦЮТ)
26
Душенко В.І
Вівторок, четвер
17.00 – 18.30
Формування фізичного, психічного та соціального здоров’я школярів, фізичної культури особистості оволодіння основними — корегувальної та прикладної спрямованості фізкультурної діяльності, розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищення фізичної підготовленості учнів.












Комментариев нет:

Отправить комментарий