МЕТОДИЧНА РОБОТА

Сделано на Padlet

99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК

     Проблема урізноманітнення форм роботи на уроці, мабуть, вічна, як сам урок. Усе залежить від особистості вчителя, рівня його майстерності.

     Величезна кількість фахових педагогічних видань містить перлини досвіду, які допомагають швидко й якісно перевірити знання дітей, розширити їхній кругозір, ефектно розпочати нову тему, вміло використовувати гру.

     Проте ми добре розуміємо, що в арсеналі методичних прийомів учителя залишається небагато форм роботи на уроці. Решта прийомів забувається, а займатися їх пошуками знову ніколи.

     Чому саме 99 форм роботи? Хоча б тому, що ще як мінімум одна є в доробку кожного педагога.

     Творчих успіхів вам, колеги! (cкачати 99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК)


АТЕСТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА



Типове положення про атестацію педагогічних працівників

Атестація керівників та заступників

Зміни до Типового положення




МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Циклограма проведення атестації

Пам’ятка "ПОРЯДОК І ТЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ"

Зразки наказів

Зразок атестаційного листа

Оформлення інформаційного стенда «Атестація педагогічних працівників»

Перелік документів в папку "Атестація"

Методичні рекомендації щодо подання матеріалів для присвоєння звання «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог-методист», керівник гуртка-методист»

Пам'ятка щодо атестації керівників навчальних закладів



МАТЕРІАЛИ ДО АТЕСТАЦІЇ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Матеріали до атестації керівників



Засідання методичної ради школи

Засідання І (вересень)
1. Про основні напрямки методичної робо­ти і затвердження плану роботи методичної ради на 2014- 2015 н. р.
2. Огляд та обговорення нових Держстандартів, нових навчальних програм з базових дисциплін, рекомендацій Міністерства освіти, науки, молоді та спорту України щодо викладання предметів у 2014 – 2015 н. р.
3. Атестація членів педагогічного колективу в 2014 – 2015 н. р.
4. Підготовка та проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.
5. Про організацію та проведення шкільного та участь у районному конкурсах «Класний керівник року», «Учитель року»
6. Про застосування ІКТ у роботі вчителя. Вплив ІКТ на якість навчально-виховного процесу.

Засідання ІІ (листопад)
1. Організація взаємовідвідування уроків. Аналіз особливостей сучасного уроку.
2. Про роботу шкільного осередку МАН.
3.Нормативні вимоги та методичні поради щодо оформлення навчального кабінету
4. По сторінках фахових журналів. Огляд методичних новин.
5. Підсумки конкурсу „Вчитель року”.

Засідання ІІІ (січень)
1. Використання методу кейсу в навчальній та методичній роботі як засобу самоорганізації та самоконтролю розвитку компетентної особистості.
2. Підсумки участі команди школи в ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.
3. Робота з обдарованими дітьми. Звіти вчителів.
4. Підготовка методичних та дидактичних матеріалів учителів школи до виставки педагогічних інновацій. Затвердження методичних розробок учителів. 


Засідання ІV (березень)
1. Державна підсумкова атестація учнів в 2014 – 2015 н. р.
2. Про підсумки вивчення системи роботи вчителів, які атестуються.
3. Результати анкетування вчителів щодо вибору науково-методичної проблеми школи.
4. Звіт керівників методичних об'єднань про роботу за навчальний рік.

Засідання V (травень)
1. Експертна оцінка МР за ІІ семестр.
2. Підведення підсумків курсів підвищення кваліфікації педпрацівників за навчальний рік.
3. Підсумки моніторингової діяльності, реалізація регіональних програм.
4. Підготовка до ДПА.
5. Про підготовку до підсумкової педради. Перспективне планування роботи школи.
6. Визначення структури методичної роботи на наступний навчальний рік.
7. Підсумки індивідуального наставництва.





Школа молодого вчителя





ТЕМАТИКА ЗАНЯТЬ ШКОЛИ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ 
(1 рік)




Термін проведенняЗміст роботиФорма проведенняВідпові­дальний

1Серпень1. Ознайомлення молодих педагогів з системою роботи в школі (традиції школи, план роботи школи, права та обов'язки вчителя)
2. Зміст, завдання, мета роботи школи молодого вчителя.
3. Організація навчально-виховного процесу з предмета(Календарне та тематичне планування. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів. Ведення шкільної документації з предмета. Організація і проведення позакласної роботи з предмета.
4. Вхідне анкетування з метою вивчення потреб і запитів молодих учителів.
Інструктаж.






Бесіда.


Практичний семінар












Анкетування
ЗДНВР
Бондаренко О.М.





2

Вересень1. Закріплення наставників за молодими вчителями.
2. Вибір методичної проблеми
3.Урок – головна форма організації навчально-виховного процесу.
Технологія побудови уроку. Типи уроку. Вимоги до сучасного уроку.




Навчальний семінар

ЗДНВР, вчитель-наставник
Бондаренко О.М.



3

Жовтень1.Планування класним керівником виховної роботи на основі врахування вікових і індивідуальних особливостей учнів.
2.Ознайомлення з планами роботи кращих класних керівників школи.
3.Складання виховного плану роботи класу.
4.Перші кроки професійного становлення: успіхи і невдачі.
Навчальний семінар




Практичний семінар




Проблемний стіл
ЗДНВР, вчитель-наставник
Бондаренко О.М.


4

Листопад1. Суть і функції методів навчання.
Класифікація методів навчання.
Використання активних форм і методів в навчальному процесі
2. Відвідування та обговорен­ня уроків, що проводять учителі-наставники.
3. Мо­делювання структури уроку відпо­відно до обраного типу.
Навчальний семінар




Круглий стіл




Ділова гра
ЗДНВР, вчитель-наставник
Бондаренко О.М.


5

ГруденьУчнівський колектив – основа виховання.
1. Складання психолого- педагогічної характеристики учня, класу.
2. Вирішення педагогічних задач.
Практичний семінарЗДНВР
Бондаренко О.М.


6

Січень1.Шляхи та способи активізації пізнавальної діяльності школярів.
2.Активізація пізнавальної діяльності учнів засобами інтеграції.
3.Види та способи оцінювання навчальних досягнень учнів.
4.Проведення інтелектуальної гри «Щасливий випадок».
Фестиваль педагогічних ідей та знахідокЗДНВР
Бондаренко О.М.


7

Лютий1.Виховання учнів у школі.
Моральне та військово-патріотичне виховання учнів.«Урок Мужності» як фор­ма патріотичного виховання.
2.Розроблення планів проведення уроків мужності, зустрічі з цікавими людьми, вікторин, КВК серед учнів.
Навчальний семінар






Практичний семінар
ЗДНВР
Бондаренко О.М.


8

Березень1.Аналіз і самоаналіз уроку.
2. Відвідування уроків у наставників та досвідчених учителів
тренінг
Круглий стіл

ЗДНВР, вчитель-наставник
Бондаренко О.М.


9

КвітеньСучасні освітні технології.
Інтерактивні технології навчання.
Аукціон педагогічних ідейЗДНВР
Бондаренко О.М.


10

ТравеньТворчий портрет молодого вчителя(стажиста) «Мої педагогічні відкриття».
1. Презентація вчителя адміністрацією школи або наставником.
2. Експрес-інтерв'ю з учнями та колегами молодого вчителя.
Творчий звіт молодого вчителяЗДНВР, вчитель-наставник
Бондаренко О.М.






ТЕМАТИКА ЗАНЯТЬ ШКОЛИ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ (2 рік)




Термін проведенняЗміст роботиФорма проведенняВідпові­дальний

1Вересень
1. Ознайомлення з планом роботи школи молодого вчителя.
2. Вибір оптимального поєднання методів навчання.
3. Методика проведення пізнавальної гри на уроці, організації навчальної 
дискусії.      
Інструктаж


Круглий стіл
Навчальний семінар
ЗДНВР
Бондаренко О.М.

2Жовтень1. Переваги та про­блеми застосування індивідуального тадиферен­ційованого підходу до навчан­ня.
2.“Домашні завдання” (кожен учасник представляє свої варіанти завдань відповідно до вимог диференціації та індивідуалізації).
3.Ознайомлення з досвідом колег: відвідування уроків, факультативних занять.
круглий стіл






Гра-тренінг
ЗДНВР
Бондаренко О.М.


3

Листопад1.Методика організації само­стійної роботи учнів на уроці.
2.Прийоми роботи з підручником.

навчальний семінар
практична робота
ЗДНВР
Бондаренко О.М.


4

ГруденьХудожньо-естетичне виховання школярів.
1.Представлення фрагменту виховного заходу на художньо-естетичну тему.
2.Відвідування і аналіз виховного заходу на естетичну тему.
Практичний семінарЗДНВР
Бондаренко О.М.


5

СіченьФормування комунікативних навичок педагогівтренінгЗДНВР
Бондаренко О.М.


6

ЛютийПревентивно-правове виховання школярів.
1.Особливості роботи з педагогічно занедбаними підлітками.
2.Складання характеристики педагогічно-занедбаного підлітка.
3.Розв’язання конфліктних ситуацій



навчальний семінар




Ділова гра
ЗДНВР
Бондаренко О.М.


7

БерезеньМетоди і прийоми розвитку інтелектуально-пізнавальних та творчих здібностей учнів

ТренінгЗДНВР
Бондаренко О.М.


8

КвітеньВибір оптимальних форм і методів роботи з батьками.
Планування батьківських зборів класу.
навчальний семінар

ЗДНВР
Бондаренко О.М.


9

ТравеньТворчий звіт молодого учителя
1. Презентація вчителя наставником.
2. Презентація діяльності з проблеми, над якою працює молодий педагог.
Підсумки роботи школи молодого вчителя за 2013 – 2014н.р. Визначення проблем, над вирішенням яких вона працюватиме у 2014 – 2015н.р.
Творчий звітЗДНВР, вчитель-наставник
Бондаренко О.М.



ТЕМАТИКА ЗАНЯТЬ ШКОЛИ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ (3 рік)


Термін проведенняЗміст роботиФорма проведенняВідпові­дальний


1

ВересеньТема. Обдаровані діти.
1.Ознайомлення з шкільною програмою "Система роботи з обдарованими учнями"
2. Система пошуку та розкриття обдарованих учнів
3. Форми та методи роботи з обдарованими дітьми
Семінар - практикумЗДНВР
Бондаренко О.М.


2

ЖовтеньТема: "Педагогіка успіху".
Прийоми створення ситуації успіху на уроці.

Аукціон педагогічних ідейЗДНВР
Бондаренко О.М.

3ЛистопадТема. Урок у системі особистісно орієнтованого навчання.
1. Вимоги до планування й проведення уроку відповідно до вимог особистісно орієнтованого навчання.
2. Гра-тренінг “Камертон” (кожен учаснеик представляє свої варіанти початку уроку).
3. Огляд методичної літератури.


Практикум
ЗДНВР
Бондаренко О.М.


4

ГруденьТема. Розвиток пізнавальних здібностей школярів на уроках та в позаурочний час.
1. Активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці та в позаурочний час.
2. “Фактори, які впливають на рівень навчальних досягнень учнів”.
3. Огляд новинок літератури.





Методичний вернісаж


Дискусія
ЗДНВР
Бондаренко О.М.


5

СіченьТема: «Педагогіка співпраці»
1. Учнівсь­ке самоврядування і його роль у налагодженні демократичних стосунків між учителем та уч­нем.
2. Організації роботи класного колективу.
3. Відвідування позакласних заходів (виховної години, класних зборів).
4. Практична робота: ознайом­лення з документами МОН Украї­ни, що стосуються роботи класно­го керівника.



Семінар - практикум
ЗДНВР
Бондаренко О.М.


6

ЛютийТема: "Впровадження в практику інноваційних педагогічних технологій"
1.Інноваційні технології: пошуки, проблеми.
2. Поєднання колективних та індивідуальних форм навчання на уроці.
3. Формування навичок міждисциплінарної культури вчителів.




Дискусія- зустріч із педагогами-майстрами


тренінг
ЗДНВР
Бондаренко О.М.

7БерезеньТема. Оцінювання результатів навчальних досягнень учнів.
1. Особливості 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів.
2. Ефективні форми і методи контролю навчальних досягнень учнів.
3. Державна атестація учнів 4, 9 та 11-го класів. Як допомогти учням краще підготуватися до неї?”



Обговорення




Методична панорама


Дискусія
ЗДНВР
Бондаренко О.М.


8

КвітеньСамоосвіта вчителя - запорука педагогічної творчості.ТренінгЗДНВР
Бондаренко О.М.


9

Травень1. Підведення підсумків роботи ШМУ.
2. Звіти слухачів “Роль школи молодого вчителя у моєму професійному становленні”.
Круглий стіл

ЗДНВР, вчитель-наставник
Бондаренко О.М.









Комментариев нет:

Отправить комментарий